august 31, 2011

Hei sann:)

Heisann . Lenge siden sist igjen. Kunne selvsagt skrevet her inne masse om hva jeg gjør og opplever med mine hunder,men det blir visst bare en gang i blandt ser det ut som.



Siden sist har vi parret Amber med min hanhund Lex. Tror det kan bli bra valper etter de to bernerhunder. Jeg er ganske sikker på at Amber er drektig så vi får bare vente å se hva som kommer ut i uke 39. Vi gleder oss masse . Begge foreldre dyra kommer i fra helt HD frie kull, så det er iallefall en bra start for de kommende valper. Nedenfor kan du se et bildet av den flotte kommende mammaen.)

Gratulere til mitt N-kull og de tre som er rtg der for HD og AD.. Alle tre frie for HD og 2 avlest frie for AD så langt..:))) N-kullet var 1 år den 18 august.

SHOW

Pippi Whippet har vært på show siden sist, på Svensk Vinner utstilling. Det var 49 whippeter og Pippi ble 2 Beste tispe med reserver CERT og reserver CACIB.. Det var nære på det gitt til å få en Vinner tittel og et Svensk championat. 2 eller 3 Res CERT har hun også fått i Danmark samt res, CACIB så det er bare å prøve igjen.

Det danske CERTET har hun jo ,men det ble tatt før de nye reglene kom ved nyttår 2010 , så derfor er ikke det certet hvilende..

Min WCP Gogo har tatt 2 CERT i Danmark i sommer, så når hun mottar sitt Norske CERT etter  fylte 2 år, da er hun både Norsk og Dansk utstillingsChampion.

De to andre av mine Welsh Corgier har også mottatt CERT i sommer. Ilpo min hanhund har tatt CERT på alle de tre utstillinger han har vært og Happy jenta mi hun har fått et CERT..Jeg er jo selvsagt superfornøyd med dette..
Vi var i Paris også  på Verdensutstillingen med mine to sort/tan Dachser og de fikk begge Excellent:))
Best gjorde vår Berner Sennenhund SIVA (INTer UCH Apoletano's Uppercut) Hun  ble nr 3 av Champion tispene.. SIVA er forøvrig søster til LEX (Nuch SEuch Apoletano's Unsolved Mysteri)


Min Dvergdachshund Topi har tatt 2 CACIB i Danmark i sommer,men siden hun ikke var spor premiert , så måtte certa gå til noen andre.

Meeeen jippi jippi yeah den tiden er det slutt på nå fra i går, for da ble hun spor- premiert og kan motta certa sine om noen dommere gir hun dette..



Ja... jeg er så glad i dag fordi jeg gikk blodspor i går med 3 dachser og jeg - vi klarte alle tre å få premie og sølv medaljer.. Jøsses så glad jeg ble for dem medaljene.  De betyr mye for meg:)) og jeg merker at jeg blir klokere og flinkere til å "lese" mine hunder ute i sporet. Blodspor er utrolig morsomt å gå , så det hadde også vært gøy å prøvd en av mine Bernere.. Noe jeg har tenkt å prøve denne uka..


Ha en fin dag..