september 30, 2009

Heisann.

Onsdagen alt , snart kvelden. Jeg skal ingenting takk og lov.. Synes jeg har vært på farten nok for en stund nå. I går henta jeg meg ny bil - bruktbil hos "Bruktbilkongen i Fredrikstad"
 Da jeg var på veg til Åland på fredagen så ringte jeg rundt på noen biler som jeg /vi hadde sett på Finn.  Prøvde å prute også , så klart.....
Hvorfor jeg havnet i Fredrikstad var fordi han "kongen" der nede var svært så blid på tlf... Det har faktisk noe å si for meg. Vi pratet godt i lag, bilen var ok , og prisen var så der ok, så nå sitter jeg her med bilen min....
Utstillingen gikk  ganske bra. QP en plass fra Finske certet. Gratulerer til vinner BIR Odysses som også ble BIG 1 og BIS 4. Koselig å bli kjent med dere , Madde Kikki og BiR eier.
 Badra ble champion... og
 Whippi fikk bare very good fordi hun har raset ned i vekt .. Hun har hatt løpetid og jeg har bare hatt vedlikholdsforet igjen  i noen dager og det er for dårlig for henne... Jeg har foret henne på NorwegianPolar nå siden jeg kom hjem på mandagsmorgen og jeg kan alt se at hun har lagt på seg... Hun får spise så mye hun vil... Det er ikke pent når  mynder blir for tynne,når man kan se ribb beina. det skal man ikke på Whippeter. Badra sloughien min skal man se ribbene.  Men de spiser jo mye selvom dem er slanke .
Java har kastet opp maten sin i dag, så da har noen fått noe ekstra.. De andres Bser som stod rundt henne.... Ja maten var like godt da, ikke surt. men ferskt hehe..Java har sikkert spist for fort... Hun er det samme matvraket som sin mor Oda... Jeg skal sette inn et bilde av halvsøstra til Java-Kanutten, så kan dere se hvor snill mor de har... Hun har nemelig for en tid tilbake foret ekstra på noen hunder og Kanutten sitter likegodt oppi hele matkassa.. De er smarte serru disse hundene mine... Verdenens beste  er dem for meg og oss her .....*****
Kjære allverden hun spyr opp mat forsatt hun Java.. Ja hun har stjålet skjønner jeg....Nå står Alma Pippa og Gurrina med hue  ned i maten og spiser seg tjukke og feite...

Det var ok på Åland... Langt å kjøre 70 mil igjennom Sverige hjemover,men det går a.. Før ferigen gikk fikk jeg meg to løpeturer inne i skogen ved ferje leiet.. Står du der noen gang og venter på båten, kan du bare løpe inn  i skogen og rundt et vann som ligger der inne , det tar ca et kvarter og du blir god og sliten om du løper fort...Godt for bikkjene er det også.
Vi ble vinka inn til bane 5 ,men så ble vi holdt tilbake rett ved inngangen til båten fordi det var ski stativ på leigebilen vi hadde og da  måtte vi stå på nedre dekk...Så sier  Bjørn :. Kan ikke du ta trappene med myndene  og se om du får plass ved hunde borda... Jeg mitt dumme naut tok han på ordet og for ut av bilen i en viss fart.. Kobla bikkjene til bånda,. tok et stort brunt nyinnkjøpt hunde-teppe under armen  og løp i veg bort til den lange trappen... Det jeg IKKE tenkte på var at maybee the dogs IKKE ville gå opp der.. Badra nektet plent og jeg strevde, dytta og bar henne ,med Pippa på slep.. .. Badra hadde rød drakt på seg og innen jeg hadde klart å kommet meg opp til båten , så var jeg like rød i tryne som drakten til Badra og jeg pesa ut til mannen som stod der ved døren.. Aldri mer opp den trappa.. Håret stod til alle kanter og jeg var svett og fæl... må jo le nå ...
jaja hjem kom vi,hele....


Hei -mat nok her til lille meg...





Aron med hunden sin...





Indi ( Indian Warrier)  med eierene sine.Klem til dere