september 10, 2009

Turen i går kveld

Turen i går kveld kunne blitt en smule dramatisk. Klokken var over ti   og jeg går med 4 bser i bånd.
 Kommer ved et hus  der jeg skimter en stor  grå hund som reiser seg opp på fire stive bein . Den står sånn ca 3 meter innen for en åpen port i kjetting. (vet det fra før)
I det jeg går forbi , så hever han kroppen og gir kjettingen et skikkelig nøkk og kommer ut  på gaten  , stiv som en stokk.  Han tør ikke komme bort til oss fordi han tenker vel at vi er litt for mange.. Så han pisser litt og så går han i motsatt retning... Jeg banker på vinduet til eieren og peker nedover slik at han skal forstå at hunden er borte......

Oda Siva Zalin og Nancy som jeg gikk med forholder seg helt rolig... men jeg tenker på hva om den store Lexen min hadde vært der? Hadde den grå hunden kommet bort til oss og angrepet med Lex ved min side,ja da måtte jeg bare ha sluppet Lex for at han skulle fått forsvart seg ... Da hadde jeg kanskje ikke vært så "høy i hatten" som jeg var med de 4 tisper...Bikkjeslagsmål mellom to fremmede hanner er ikke morro å se på..
Håper eieren setter på dobbelkjetting  til neste gang jeg går forbi der.. Mr Bee  sykler også forbi der med  QP omtrent  hver kveld og det ville være trist å fått QP skadet .
Vart du skremt no Lulle? Du har jo hannhund og vi går jo  forbi der  ofte  i lag..

Nå skal jeg tilbake til  vaskebøtta mi hehe....I dag skal jeg pusse vinduer og  gjøre det  litt koselig her. Henge opp nye gardiner i stua og sette frem lysholdere.  Det er så koselig å brenne lys i de mørke kveldene som er nå... Selve høsten liker jeg godt, fordi det er lov å brenne bål  igjen fra 15 sep..  Da blir det masse kos ute  ved bålet og masse god mat .  Så er det så fint for hundene når det har blitt kaldere i lufta..
Mine BS-hunder tåler varmen dårlig.. Bortsett fra  Sloughien Badra -Lille snusmumrikken  min ho Gurrina og whippien Calypso da. De elsker jo varmen....og må snart få klær på seg...

Ha en fin dag til dykk alle...og ha en god helg...